• groepsfoto 2023
  • groepsfoto 1997
  • groepsfoto 1983

Vroegere concerten

Eerste jubileumconcerten: 12 en 13 november in Best en Breugel. Religieuze muziek uit de barok van o.a. Schütz, Charpentier en Giovanni C.M. Clari, een première voor Brabant! Onder leiding van Paul Gieles, en m.m.v. instrumentalisten en vocale solisten.

22 en 24 april 2022: voorjaarsconcerten in Best en Son: Vreugde en verdriet in de muziek met werken van onder meer Monteverdi, Brahms, Schubert en Gershwin. Met medewerking van sopraan Lara Gijbels en aan de piano Martin Kaptein en Maurick Reuser, o.l.v. Paul Gieles.

31 oktober 2021: voor het eerst sinds corona weer een concert, onder leiding van onze nieuwe dirigent Paul Gieles!
Muziek rond Allerzielen in de Sint Genovevakerk in Breugel. Met werken van onder meer Bach, Gorczycki, Mendelssohn en Rheinberger. Met medewerking van Tannie van Loon op piano en Inge van Grinsven op harp.
Lees hier het artikel in de Mooi Son en Breugel Krant van 21 oktober, en bekijk hier de foto's van het concert.

22 december 2019: bijdrage aan het concert van de Stichting Orgelkring Vollebregt Orgel Breugel in de Sint Genovevakerk in Breugel, met organist Tannie van Loon. Werken van onder anderen J.S. Bach, Elgar, Händel en Pearsall. Het koor stond onder leiding van Marie-Astrid Vermaas.

10 en 17 november 2019: najaarsconcerten in Heeswijk en Breugel: een programma met stukken die de koorleden graag (nog eens) wilden zingen: o.a. Sweelinck, Händel, J.C. en J.S. Bach, Mendelssohn, Tippett.
Met medewerking van Kiny Wenstedt-Hinlopen en Dirk Strasser op piano en Matthia Berkens op viool; o.l.v. Marie-Astrid Vermaas.

Op 2 augustus 2019 hebben we gezongen bij een huwelijksdienst in de Abdij van Berne in Heeswijk.

2 juni 2019 in de serie Uurtje klassiek in Laverhof, Heeswijk. Muziek van Elgar en tijdgenoten en delen uit het najaarsconcert 2019. Onder leiding van Marie-Astrid Vermaas.

31 maart en 14 april 2019: Voorjaarsconcert in het MRK in Uden en la Sonnerie in Son: muziek van Elgar en tijdgenoten. Met medewerking van Neeltje Wonders, dwarsfluit, Sjoerd Talisch, altsaxofoon en Kiny Wenstedt-Hinlopen, piano.

11 en 18 november 2018: Vredesconcert in Breugel en Tilburg. Op de dag dat 100 jaar geleden een einde kwam aan de Eerste Wereldoorlog. Werken van o.a. Rheinberger, Mendelssohn, Parry en Beethoven. Met een intermezzo op orgel door Axel Wenstedt, Kiny Wenstedt-Hinlopen op piano en een voordracht door Megan Hopkins.

26 mei 2018: Eucharistieviering in de Sint-Jan in 's-Hertogenbosch.

22 april 2018: Tweede jubileumconcert met als titel 'Oui, c'est la vie' in la Sonnerie.
Nina Nederlof, dwarsfluit en Marie-Astrid Vermaas, piano verzorgden het instrumentale intermezzo.

7 januari 2018: Nieuwjaarsconcert in De Kleine Heide in Son.

17 december 2017: Medewerking aan 'Ons dorp zingt Kerst' met werken van Pearsall en Rachmaninov, en een door onze dirigent Marie-Astrid Vermaas bewerkt Frans kerstlied.

9 december 2017: Adventsconcert in de Lidwinakerk in Best: werken van o.a. Willaert, Händel en Vivaldi. m.m.v. Axel Wenstedt op orgel.

26 november 2017: twee optredens tijdens de Open Kerkendag Brabant in Heeswijk-Dinther.
Jesu, meine Freude van J.S. Bach en werken van o.a. Sweelinck, Schütz en Stanford.

12 november 2017: Jubileumconcert ter gelegenheid van het 45-jarig bestaan van het koor met Jesu, meine Freude van J.S. Bach en werken van o.a. Sweelinck, Schütz en Stanford, o.l.v. Marie-Astrid Vermaas. Met Axel Wenstedt, orgel en een strijkersensemble.