• flyer kerstconcerten
  • FEESTELIJK KERSTCONCERT MET KOPERBLAZERS IN BEST EN BREUGEL

Op 16 en 17 december brengen we een Kerstconcert onder het motto ‘Kerst, van alle tijden’. Het Trombonekwartet van de Philips Harmonie zorgt voor de omlijsting van de feestelijke muziek.

Licht in donkere dagen, hoop, nieuw leven, harmonie. Het zijn woorden die bij het Kerstfeest passen; ze zijn van alle tijden. Dat het ook een feest is van en voor alle rangen en standen, blijkt wel uit de muziekkeuze in dit concertprogramma.
    Ons concert bestaat uit drie delen. Het begint met Latijnse liederen van onder meer Da Palestrina, De Victoria en Di Lasso. Ze gaan over het licht dat op de heilige dag van de geboorte op ons schijnt en het grote mysterie, dat ook de dieren aanschouwen. Een heel andere beleving van het kerstfeest spreekt uit de teksten van de Franse kerstliederen in het middendeel van het programma. Deze zijn veel volkser van aard. Buren, kennissen, allen zijn welkom om zich aan te sluiten bij het feest van de pasgeborene. Een aantal liederen is speciaal voor ons koor door Paul Gieles bewerkt. De Engelstalige liederen van onder meer Britten en Gjeilo in het laatste deel van het concert behoren tot weer een heel andere rang, stand en tijd. Ze zijn weliswaar uit de twintigste eeuw, maar verwijzen duidelijk naar vroeger tijden.
    Locaties en tijden van onze concerten
    16 december om 20.00 uur in de PKN-kerk aan de Kon. Julianaweg-Zuid in Best.
    17 december om 15.00 uur in de Genovevakerk in Breugel.
    Het concert duurt ruim een uur.
    Entree € 10,- contant of met QR-code. Dit is inclusief programmaboekje met liedteksten en vertalingen. Vooraf reserveren kan voor beide concerten tot 15 december. Stuur hiervoor een mail naar contact@sonskamerkoor.nl met het gewenste aantal kaarten en de locatie.